Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
08.09.2017 07:00 - КАМЪЧЕ ОТ МОЯ РОДЕН ДОМ
Автор: deleted-4udovi6teto Категория: Поезия   
Прочетен: 6550 Коментари: 30 Гласове:
24


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
image

... къщата на село се кандилна,
взе да скърца горния ѝ кат,
под сайванта – в старата люпилня,
даже смокът бе умрял от глад,
в пукнатите грънци на стобора
вятър свири фугите на Бах,
кучето, щом зърне чужди хора,
свива си опашката от страх,
и асмата плаче за беритба,
за кърпеж – прогнилият олук,
даже и комшията не идва! –
и ме гледа, сякаш съм хайдук,
ровя се във бабиния дрешник,
сетне сядам в дядовия кът,
нито има кой да ме посрещне,
ни да ме проводи с: – Прав ти път! –
всъде туфи троскот и бодили,
с трън да влача, трън ще повлека,
сенчици са старците ми мили! –
бърша им портретите с ръка,
някой ден – когато всичко свърши
подир някой цигански погром,
ще обрасне в камъни и върше
споменът за моя роден дом.

6 септемврий 2017 г. 
гр. Варна, 16, 50 ч.

 




Гласувай:
27


Вълнообразно


Следващ постинг
Предишен постинг

1. yotovava - Добро утро, Валери, светъл да е д...
08.09.2017 07:03
Добро утро, Валери, светъл да е денят ти.
цитирай
2. yotovava - с трън да влача, трън ще повлека, ...
08.09.2017 07:04
с трън да влача, трън ще повлека,

Поезия...
цитирай
3. yotovava - Казах ли ти, че си велик :)))))))))
08.09.2017 07:04
Казах ли ти, че си велик :)))))))))
цитирай
4. yotovava - Родоски колос в българската поезия ...
08.09.2017 07:05
Родоски колос в българската поезия :))))))))))))))))))))
цитирай
5. yotovava - Александрийски фар в мъглявините ...
08.09.2017 07:06
Александрийски фар в мъглявините на неизвестни люлюкащи галактики и копуцицни мъглявини.:)))))))))))))))
цитирай
6. yotovava - Титаничен колос и колосален титан - ...
08.09.2017 07:08
Титаничен колос и колосален титан - ей, днес много ми иде отръки, да знайш, то щото ми се обадиха, че Животописът станал бестселър.
цитирай
7. yotovava - И за жена на годината на САЩ ще ме избират, ей туй ...
08.09.2017 07:09
И за жена на годината на САЩ ще ме избират, ей туй най-новото :)))))))))))))))
цитирай
8. deleted-4udovi6teto - Добро утро, Валери, светъл да е д...
08.09.2017 07:10
yotovava написа:
Добро утро, Валери, светъл да е денят ти.

Здравей, ранобуднице!
Хубав ден в златната есен на Владая - и поздрав от морето!
Чу
цитирай
9. deleted-4udovi6teto - с трън да влача, трън ще повлека, ...
08.09.2017 07:11
yotovava написа:
с трън да влача, трън ще повлека,

Поезия...

Да.
Благодаря.
Чу
цитирай
10. deleted-4udovi6teto - Казах ли ти, че си велик :)))))))...
08.09.2017 07:11
yotovava написа:
Казах ли ти, че си велик :)))))))))

Вече го разбраха и отвъд Океана.
Чу
цитирай
11. deleted-4udovi6teto - Родоски колос в българската поезия ...
08.09.2017 07:12
yotovava написа:
Родоски колос в българската поезия :))))))))))))))))))))

Ееее... отдавна вече и в световната! :-))))))))))))
Чу
цитирай
12. deleted-4udovi6teto - Александрийски фар в мъглявините ...
08.09.2017 07:13
yotovava написа:
Александрийски фар в мъглявините на неизвестни люлюкащи галактики и копуцицни мъглявини.:)))))))))))))))

Как ти идат на ума такива точни думи?
Чу
цитирай
13. deleted-4udovi6teto - Титаничен колос и колосален титан - ...
08.09.2017 07:15
yotovava написа:
Титаничен колос и колосален титан - ей, днес много ми иде отръки, да знайш, то щото ми се обадиха, че Животописът станал бестселър.

На мен пък ми се обадиха снощи от "Лю-лю-лю" и на чист български език ми казаха, че ме избират за пожизнен почетен автор на издателството! :-)))))))
Чу
цитирай
14. deleted-4udovi6teto - И за жена на годината на САЩ ще ме избират, ей туй ...
08.09.2017 07:16
yotovava написа:
И за жена на годината на САЩ ще ме избират, ей туй най-новото :)))))))))))))))

Прекрасна новина!
Честито!
Чу
цитирай
15. yotovava - Знам ли, от въздуха във Владая ще да е :))))))))))))
08.09.2017 07:18
4udovi6teto написа:
yotovava написа:
Александрийски фар в мъглявините на неизвестни люлюкащи галактики и копуцицни мъглявини.:)))))))))))))))

Как ти идат на ума такива точни думи?
Чу

цитирай
16. yotovava - Ми то време си беше, а то иначе HALLOW, LIGHT
08.09.2017 07:23
4udovi6teto написа:
yotovava написа:
Титаничен колос и колосален титан - ей, днес много ми иде отръки, да знайш, то щото ми се обадиха, че Животописът станал бестселър.

На мен пък ми се обадиха снощи от "Лю-лю-лю" и на чист български език ми казаха, че ме избират за пожизнен почетен автор на издателството! :-)))))))
Чу

цитирай
17. deleted-4udovi6teto - Александрийски фар в мъглявините ...
08.09.2017 07:23
yotovava написа:
4udovi6teto написа:
yotovava написа:
Александрийски фар в мъглявините на неизвестни люлюкащи галактики и копуцицни мъглявини.:)))))))))))))))

Как ти идат на ума такива точни думи?
Чу


Сигурен съм!
Във въздуха над Симеоново висят едни вонящи ниско летящи тоалетни чинии, не става за дишане от пръдните на яловицата бездетка.
Чу
цитирай
18. yotovava - Но за жена на година в САЩ не се надявай :)))))))))))))))
08.09.2017 07:24
4udovi6teto написа:
yotovava написа:
Титаничен колос и колосален титан - ей, днес много ми иде отръки, да знайш, то щото ми се обадиха, че Животописът станал бестселър.

На мен пък ми се обадиха снощи от "Лю-лю-лю" и на чист български език ми казаха, че ме избират за пожизнен почетен автор на издателството! :-)))))))
Чу

цитирай
19. deleted-4udovi6teto - Титаничен колос и колосален титан - ...
08.09.2017 07:26
yotovava написа:
4udovi6teto написа:
yotovava написа:
Титаничен колос и колосален титан - ей, днес много ми иде отръки, да знайш, то щото ми се обадиха, че Животописът станал бестселър.

На мен пък ми се обадиха снощи от "Лю-лю-лю" и на чист български език ми казаха, че ме избират за пожизнен почетен автор на издателството! :-)))))))
Чу


Обичам езика на Дейвид Бекъм и Шекспир!
Имам вишо от Харвард.
И 9 дипломи!
Чу
цитирай
20. deleted-4udovi6teto - Титаничен колос и колосален титан - ...
08.09.2017 07:28
yotovava написа:
4udovi6teto написа:
yotovava написа:
Титаничен колос и колосален титан - ей, днес много ми иде отръки, да знайш, то щото ми се обадиха, че Животописът станал бестселър.

На мен пък ми се обадиха снощи от "Лю-лю-лю" и на чист български език ми казаха, че ме избират за пожизнен почетен автор на издателството! :-))))))
Чу


Щото съм пич.
Чу
цитирай
21. pvdaskalov - * ! *
08.09.2017 08:05
Носталгично, но епично и мнооого лично. Едва ли има човек да не въздиша по бащиното огнище, но колцина могат тъй красиво и... ясно да кажат какво мислят, какво чувстват, по какво тъгуват.
Уви, чичовото, няма връщане назад. И бъдните поколения ги чака същата мъка... по панелките и кварталните градинки. Сигурен съм.
В момента хор от звънки камбани огласи града на Ботев. Наистина е осем, но може и да е друга причината. Впрочем, полегналата осмица е знака за безкрайността. Всеизвестно...
Поздрави!
П и е р
цитирай
22. deleted-4udovi6teto - Носталгично, но епично и мнооого ...
08.09.2017 08:09
pvdaskalov написа:
Носталгично, но епично и мнооого лично. Едва ли има човек да не въздиша по бащиното огнище, но колцина могат тъй красиво и... ясно да кажат какво мислят, какво чувстват, по какво тъгуват.
Уви, чичовото, няма връщане назад. И бъдните поколения ги чака същата мъка... по панелките и кварталните градинки. Сигурен съм.
В момента хор от звънки камбани огласи града на Ботев. Наистина е осем, но може и да е друга причината. Впрочем, полегналата осмица е знака за безкрайността. Всеизвестно...
Поздрави!
П и е р

Не бях се сетил за това - с пейките и градинките, Чичо Пепи... наистина, това ли ще помнят бъдещите старчоци като мен и теб?
Благодаря за добрия прочит!
Поздрав за Леля Лида и за приятелите във Вечния Калофер!
Чу
цитирай
23. yotovava - Валери, паднах от смях Сл...
08.09.2017 09:55
Валери, паднах от смях


Слънцето умерено припича,
без да прекалява в есента,


ехааааа, каква синоптична прогноза, нали :))))))))))))))))))))
цитирай
24. deleted-4udovi6teto - Валери, паднах от смях Сл...
08.09.2017 09:58
yotovava написа:
Валери, паднах от смях


Слънцето умерено припича,
без да прекалява в есента,


ехааааа, каква синоптична прогноза, нали :))))))))))))))))))))

Това дори Емо Чолаков не мож го съчини! :-))))))))))
Чу
цитирай
25. nedovolen - Носталгично, но епично и мнооого ...
08.09.2017 10:06
pvdaskalov написа:
Носталгично, но епично и мнооого лично. Едва ли има човек да не въздиша по бащиното огнище, но колцина могат тъй красиво и... ясно да кажат какво мислят, какво чувстват, по какво тъгуват.
Уви, чичовото, няма връщане назад. И бъдните поколения ги чака същата мъка... по панелките и кварталните градинки. Сигурен съм.
В момента хор от звънки камбани огласи града на Ботев. Наистина е осем, но може и да е друга причината. Впрочем, полегналата осмица е знака за безкрайността. Всеизвестно...
Поздрави!
П и е р


За идните поколения не е ясно дали ще са живи, Чичо Пепи, какви пейки и градинки...
цитирай
26. deleted-4udovi6teto - Носталгично, но епично и мнооого ...
08.09.2017 10:14
nedovolen написа:
pvdaskalov написа:
Носталгично, но епично и мнооого лично. Едва ли има човек да не въздиша по бащиното огнище, но колцина могат тъй красиво и... ясно да кажат какво мислят, какво чувстват, по какво тъгуват.
Уви, чичовото, няма връщане назад. И бъдните поколения ги чака същата мъка... по панелките и кварталните градинки. Сигурен съм.
В момента хор от звънки камбани огласи града на Ботев. Наистина е осем, но може и да е друга причината. Впрочем, полегналата осмица е знака за безкрайността. Всеизвестно...
Поздрави!
П и е р


За идните поколения не е ясно дали ще са живи, Чичо Пепи, какви пейки и градинки...

Нека не гледаме тъй мрачно напред, Недоволнико?
И да си речем - Дай, Боже!
Чу
цитирай
27. nedovolen - Носталгично, но епично и мнооого ...
08.09.2017 10:35
4udovi6teto написа:
nedovolen написа:
pvdaskalov написа:
Носталгично, но епично и мнооого лично. Едва ли има човек да не въздиша по бащиното огнище, но колцина могат тъй красиво и... ясно да кажат какво мислят, какво чувстват, по какво тъгуват.
Уви, чичовото, няма връщане назад. И бъдните поколения ги чака същата мъка... по панелките и кварталните градинки. Сигурен съм.
В момента хор от звънки камбани огласи града на Ботев. Наистина е осем, но може и да е друга причината. Впрочем, полегналата осмица е знака за безкрайността. Всеизвестно...
Поздрави!
П и е р


За идните поколения не е ясно дали ще са живи, Чичо Пепи, какви пейки и градинки...

Нека не гледаме тъй мрачно напред, Недоволнико?
И да си речем - Дай, Боже!
Чу


Не гледам мрачно, 4у. По силите си правя, щото да не настъпи мрак. По общо приетото понятие. А Мрака е велика работа. Който може да се взира. Но, това са други работи.
цитирай
28. deleted-4udovi6teto - Носталгично, но епично и мнооого ...
08.09.2017 10:37
nedovolen написа:
4udovi6teto написа:
nedovolen написа:
pvdaskalov написа:
Носталгично, но епично и мнооого лично. Едва ли има човек да не въздиша по бащиното огнище, но колцина могат тъй красиво и... ясно да кажат какво мислят, какво чувстват, по какво тъгуват.
Уви, чичовото, няма връщане назад. И бъдните поколения ги чака същата мъка... по панелките и кварталните градинки. Сигурен съм.
В момента хор от звънки камбани огласи града на Ботев. Наистина е осем, но може и да е друга причината. Впрочем, полегналата осмица е знака за безкрайността. Всеизвестно...
Поздрави!
П и е р


За идните поколения не е ясно дали ще са живи, Чичо Пепи, какви пейки и градинки...

Нека не гледаме тъй мрачно напред, Недоволнико?
И да си речем - Дай, Боже!
Чу


Не гледам мрачно, 4у. По силите си правя, щото да не настъпи мрак. По общо приетото понятие. А Мрака е велика работа. Който може да се взира. Но, това са други работи.

Щом светулките се оправят в мрака, ще се оправим из него и ние.
Благодаря.
Чу
цитирай
29. redabyss - От сутринта мисля за богатата гама ...
08.09.2017 12:04
От сутринта мисля за богатата гама тъга и носталгия, с която покъртваш читателя. Никъде на друго място не съм чела по - образни картини на рушащ се дом.
Виртуозен арсенал концентрирана, ударна мощ от думи........

Много, много прегръдки, Чу!

П.п: Милият Смок! :(
цитирай
30. favn56 - изстиват корените ни, Валери, но ...
08.09.2017 13:37
изстиват корените ни, Валери, но така върви светът
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: deleted-4udovi6teto
Категория: Поезия
Прочетен: 9366484
Постинги: 2274
Коментари: 37980
Гласове: 26838
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930